Kako je izumljen bicikl
Kako je izumljen bicikl i tko ga je izmislio?
Zanimljivo je da većina zna tko je prvi izumio padobran, avion, auto, motor, ali ne i tko je prvi izumio bicikl. Kako je izumljen bicikl i tko ga je izmislio? Povijest bicikla započinje 12. lipnja 1817 godine kada Karl Freiherr von Drais prvi puta radi na principu dva kotača. Ideja je bila napraviti jednostavno prijevozno sredstvo koje bi omogućilo brzo i jednostavno kretanje. Znamo kako danas izgledaju bicikli, no njihov prvi predak nije bio nimalo nalik njima. Ovaj bicikl više je podsjećao na veliku dječju guralicu, osim što je bila većih dimenzija.
Prvi bicikl nije imao pedale, kočnice, dobre gume - već je bio drvene rame i na guranje. Bicikl se tada zvao Draisine i bio je predviđen za ravne terene. Kako bi dokazao funkcionalnost ovoga prijevoznog sredstva, Karl je odvozio turu od 14 kilometara koja je uključivala i spust. Ubrzo, cijela Europa je pričala o genijalnom izumu na dva kotača. Ako ste tada željeli biti vlasnik bicikla trebali ste odvojiti 20 funti i čekati na njegovu izradu. Kako je izumljen bicikl je svakako interesantna priča, osobito ako uzmemo u obzir da se od tada pa sve do sada bicikli i dalje svakodnevno usavršavaju.
Kako je izumljen bicikl i kako je izgledao razvoj bicikla kroz povijest?
Kada pomislite na prve bicikle, sigurno vam je u glavi famozna slika bicikla koji ima veliki prednji i mali zadnji kotač. Ovo nije prvi bicikl, već prva konkurencija Karl Drais-u i njegovom izumu. Francuzi, Nijemci i Englezi željeli su se okušati u proizvodnji svojih varijacija bicikla, što je doprinijelo razvoju bicikla. S godinama razvoja bicikli su dobivali prve kočnice, tangencijalne žbice, lanac i pneumatske gume. Krajem 19-og stoljeća dobiva se izgled bicikla kakvog znamo danas. Osnovna ideja o izgledu bicikla nije napredovala, što se ne može reći za njihovu tehnološku izvedbu.
Danas kada uđete u dućan s biciklima zasigurno se nećete upitati kako je izumljen bicikl, već ćete ostati zapanjeni ponudom i raznim modelima. Znamo kako je izumljen bicikl, no da li je svrha njegovog izuma ostala ista? Da. Karl je svojim izumom htio približiti jednostavnije putovanje i htio je promijeniti mišljenje o dostupnosti određenih lokacija. Da li je uspio u tome? Rekli bi svakako, osobito ako uzmemo u obzir da danas postoje razni oblici/modeli koji imaju razne svrhe.
Kako je izumljen bicikl i koliko vrsta bicikala danas postoji?
Znate kako je izumljen bicikl, no da li znate koliko vrsta bicikala danas postoji? Krenimo od osnova. Ovisno o njihovoj namijeni, bicikli će se razlikovati po svojoj konstrukciji, veličini/širini kotača, obliku okvira i obliku upravljača, dodatnoj opremi. Bicikli za rekreaciju ili prijevoz su najrašireniji tip, najčešće imaju dodatnu opremu poput blatobrana i svjetla. Mogu imati i dodatne stavke koje će učiniti gradsku vožnju udobnijom (razne navlake za sjedalo, prilagođeni guvernal).
Sportski bicikli su namijenjeni za natjecanja, rade se od lakših te čvršćih materijala i podijeljeni su prema sportu ili načinu vožnje. Ovdje se mogu svrstati cestovni bicikli, brdski bicikli, gravel bicikli, dirt bicikli, BMX bicikli. Prema podacima, danas su najčešće korišteni bicikli sljedeći: Gradski - Razlikuje se ovisno o spolu i to prema okviru. Koriste se za gradske vožnje, imaju manje brzina, pogodni su za košare i osnovnu opremu. Cestovni - Specifičan i lagan bicikl. Ovakvi bicikli su specifični po savijenom upravljaču, imaju tanke gume i veoma su brzi. Koriste se za duge vožnje i utrke.
Brdski - Karakteristični radi čvršćeg okvira i većeg profila nego ostali bicikli. Razlikujemo opremljene s prednjom vilicom i one koji su opremljeni s prednjom vilicom i stražnjim amortizirajućim ovjesom. Dirt i BMX - Specifične izvedbe bicikala. Jednostavna konstrukcija koja omogućuje izvedbu trikova. O tome kako je izumljen bicikl i koliko vrsta danas postoji mogla bi se napisati knjiga. Ovaj izum je zaista daleko dogurao, i dalje napreduje (Električne verzije).
Tagovi: