Što učiniti ukoliko postanete žrtva povrede podataka
Što je povreda podataka?
Današnje korporacije imaju ogroman pristup osobnim podacima, a se dogodi povreda podataka, klijenti se nađu u neugodnoj situaciji gdje moraju zaštiti svoje osobne informacije. Mnogi ljudi još uvijek vjeruju da nikada neće postati žrtve povrede podataka i previše vjeruju korporacijama po pitanju sigurnosti njihovih podataka. Vjerojatno će većina ljudi barem jednom u životu postati žrtva povrede podataka, ako već nisu do sada. Stoga je važno znati kako se nositi s tim situacijama. Prvi izazov leži u otkrivanju da li ste postali žrtva povrede podataka. Iako postoje web stranice koje mogu pomoći u identifikaciji ugroženih računa, nije uvijek pouzdan. Nažalost, sigurnost osobnih podataka ostaje upitna sve dok ne dobijete obavijest od korporacije koja je pretrpjela povredu podataka. Kada stigne ta neugodna poruka, obično je već kasno i vrijeme postaje ključni faktor u rješavanju situacije. Nakon što se dogodila povreda podataka, brza reakcija je od presudne važnosti. Mnogo je efikasnije spriječiti hakera da zloupotrebi Vaše osobne podatke nego se kasnije suočiti s posljedicama krađe identiteta i gubitka podataka.
Kako dolazi do povreda podataka?
Kada dobijete obavijest od korporacije upozoravajući Vas kako su Vaši podaci možda ugroženi u hakiranju, očekujete da ćete biti obaviješteni o vrsti podataka koji su potencijalno ukradeni. Međutim, preporučljivo je razmotriti sve podatke kojima je ta organizacija imala pristup i pretpostaviti da su svi ti podaci ugroženi. Teško je odmah u potpunosti shvatiti kolika je povreda podataka, a vrijeme je ograničeno. Kada hakeri kradu podatke, obično ciljaju na informacije poput osobnih podataka ili podataka o kreditnoj kartici. Osobni podaci uključuju ime i prezime, datum rođenja, adresa stanovanja, OIB, brojeve kreditnih kartica ili bankovnih računa, kao i sigurnosne kodove kartica. Ako koristite istu lozinku za više usluga, i ta lozinka postaje metom visoke vrijednosti i može se dogoditi povreda podataka. Primjerice, s brojem Vaše kreditne kartice i pripadajućim sigurnosnim kodom, haker može neovlašteno koristiti Vašu karticu za kupnje. S podacima o Vašem bankovnom računu, mogu pratiti Vaše financije ili čak izvršiti neovlaštene transakcije. Ako dobiju Vaše ime i OIB, onda oni mogu zloupotrijebiti Vaš identitet u različite svrhe.
Što učiniti ako se dogodi povreda podataka?
Čim saznate da se dogodila povreda podataka te je Vaša debitna ili kreditna kartica moguće kompromitirana, bitno je odmah kontaktirati banku koja je izdala karticu. Najbolje je reagirati što brže, prije nego što se pojave lažne transakcije. Možete odmah prijaviti da Vam je kreditna kartica ukradena ili izgubljena. Pravila koja reguliraju debitne kartice pružaju manju zaštitu od prijevara. Obično, trebate najmanje dva dana nakon prijave lažnih transakcija kako biste se kvalificirali za ograničenu odgovornost. Ako se dogodila povreda podataka i pritom su Vam ukrali podatke za prijavu na računima, odmah proomijenite lozinke na pogođenim računima, koristeći jake i jedinstvene lozinke za svaki račun. Preporučljivo je koristiti upravitelja lozinki radi lakšeg upravljanja. Ako sumnjate da su vaši bankovni podaci kompromitirani, također biste trebali promijeniti PIN bankomata. Bitno je za ubuduće poduzeti mjere kako biste bolje zaštitili svoje osobne podatke. Također je važno razmisliti o poslovanju s tvrtkama koje ozbiljno shvaćaju sigurnost podataka i privatnost.
Tagovi: