Zašto učimo povijest

Zašto učimo povijest

Zašto učimo povijest u školi i što nas ona uči?

Često se čuje tvrdnja kako je povijest samo niz određenih datuma te činjenica koje se trebaju zapamtiti. Međutim, istina je daleko drugačija. Povijest koju učimo pruža nam mogućnost razumijevanja razvoja našeg društva, što je u konačnici rezultiralo današnjim svijetom. Zašto učimo povijest u školi i što nas ona uči? Mnogi misle kako je učenje povijesti beskorisno jer ona u biti nema svoju praktičnu primjenu u našim svakodnevnim životima.

No, učenje povijesti može nas naučiti kako razviti itekako važne vještine poput razmišljanja, analiza ili istraživanja. Uz navedeno, povijest će nam omogućiti da bolje razumijemo trenutne događaje u svijetu i čime su oni uzrokovani. Navedeno nam daje do znanja da povijesti zapravo ima važnu ulogu u oblikovanju svijeta. Kada se postavlja pitanje zašto učimo povijest u školi jer ona djeluje dosadno, treba se odgovoriti da je svrha njenog učenja puno više od dosadnih datuma i događaja.

Naime, povijest je puna raznih neobičnih, smiješnih i isto tako nevjerojatnih priča. U primjeru, možete se zasigurno nasmijati raznim anegdotama koje su povezane sa ekscentričnim vladarima te vladaricama. Da li je povijest zapravo zanimljiva? Povijest je veoma opširan pojam, što znači da se povezuje u raznim temama (sport, glazba, umjetnost, znanost, kriminal, životinje i drugo). Ako nas zanima nešto iz povijesti uvijek se možemo fokusirati na učenje određenog razdoblja ili regije. Povijest je svakako zanimljiva i kroz razne događaje i priče upoznaje nas s likovima koji su mijenjali i gradili naš današnji svijet.

Zašto učimo povijest i da li je ona temelj društva?

Prošlost je svakako ključ koji nam je potreban kako bi bolje razumjeli sadašnjost. Kako bi razumjeli zašto učimo povijest i zašto je ona važna, prvo se moramo zapitati da li je ona temelj našeg društva? Bez potpunog razumijevanja povijesti teško da ćemo razumjeti trenutne događaje i njihove uzroke nastanka. Pogledajmo to kroz primjer Francuske revolucije i današnje moderne demokracije. Da nije bilo navedene revolucije teško da bi danas znali što je demokracija. Povijest se često opisuje kao učiteljica života, što znači da nam ona pruža itekako dragocjene lekcije.

Kroz zanimanje za prošle događaje i ljudsko ponašanje možemo vidjeti kako je zapravo došlo do razvijanja današnjeg svijeta. Navedeno možemo vidjeti kroz primjer Nacističke Njemačke i tolerancije. Uvid i proučavanje doba nacističke Njemačke te holokausta omogućuje nam bolje razumijevanje posljedica koje nastaju radi netolerancije te mržnje. Posljedice su nam omogućile stvaranje tolerantnijeg društva. Kada se postavlja pitanje zašto učimo povijest, potrebno je razumjeti da se ono ne odnosi samo na užu, već i na širu sliku. Sve što se danas događa, sve što se danas razvilo, sve što danas imamo - sve je to direktna posljedica povijesti.

Zašto učimo povijest i kako povijest obogaćuje naše živote?

Povijest često služi kao izvor neiscrpne inspiracije. U primjeru, mnogi lideri, znanstvenici, filozofi, umjetnici mogu nas motivirati da slijedimo svoje snove. Osim kao inspiracija, povijest može poslužiti i kao izvor zabave. Zašto učimo povijest je pitanje koje postavljaju osobe koje smatraju kako je ona dosadna. No, povijest može biti itekako zabavna ako se njoj pristupi s pravim interesom. Zanimljive priče, misteriozni događaji, intrigantni likovi - sve navedeno nas može odvesti na zanimljivo povijesno putovanje. U primjeru, priče o raznim srednjovjekovnim vitezima.

Kada pomislite na srednjovjekovne viteze sigurno pomislite na hrabrost, požrtvovnost i ljubav. Većina priča vezanim za njih pružaju nam uvid u tadašnje moralne vrijednosti i često su pune humora. Zašto učimo povijest? U zaključku, povijest ne učimo da bi nužno bili pametniji, učimo ju kako bi bolje razumjeli svijet koji nas okružuje. Povijest je temelj našeg društva i pruža nam veoma dragocjene lekcije koje nam mogu obogatiti naše živote. Zapamtite, povijest je prepuna važnih lekcija i raznih zanimljivosti koje mogu obogatiti naš život.


Tagovi: