Kada će biti sniženja

Kada će biti sniženja

Kada će biti sniženja ljetna?

Kada će biti sniženja po ljeti, to kreće svake godine od 1.7. U ovom periodu se nude razne prilike i popusti potrošačima, koji se već bore s posljedicama inflacije i povećanih troškova života, da pronađu povoljnije cijene za razne proizvode. Bilo da traže novu obuću, odjeću, kućanske aparate ili druge artikle, sezona sniženja donosi velike popuste na spomenute artikle, što je itekako olakšanje za naše novčanike. Međutim, kada će biti sniženja, često sa sobom donosi i niz žalbi potrošača vezanih uz nepravilnosti i nedosljednosti u prodaji. Trgovci ponekad koriste razne smicalice kako bi privukli kupce, što može rezultirati nezadovoljstvom i gubitkom povjerenja. Važno je da potrošači budu svjesni svojih prava i da znaju kako se zaštititi od takvih praksi. Mnogi možda nisu upoznati s činjenicom da postoji Pravilnik o uvjetima i načinu provođenja sezonskih sniženja, koji je usklađen s europskim direktivama za bolju zaštitu potrošača. Ovaj pravilnik je donijelo tadašnje Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u skladu s novim Zakonom o zaštiti potrošača.

Kada će biti sniženja i do kada traju?

Kada će biti sniženja održavaju se dvaput godišnje. Zimsko sniženje počinje 27.12. dok kada će biti sniženja po ljeti kreće od 1.7., a oba dva perioda sniženja traju do 60 dana. Period sniženja se može produljiti ukoliko se nisu rasprodale sve zalihe. Jedan od ključnih elemenata pravilnika je obaveza trgovaca da jasno istaknu dvije cijene na svakom artiklu, i to sniženu cijenu i najnižu cijenu tog proizvoda tijekom posljednjih 30 dana prije početka sezonskog sniženja. Ove cijene moraju biti vidljive i čitljive kako bi kupci mogli lako uočiti stvarne uštede u odnosu na redovnu cijenu. Ova se odredba ne odnosi na ugovore o pružanju usluga koji su sklopljeni na daljinu ili izvan poslovnih prostora, ili na usluge oglašavanja. Ukoliko trgovac nije uspio prodati svu svoju robu tijekom zadanih 60 dana sezonskog sniženja, može nastaviti s prodajom te robe po najnižoj sniženoj cijeni dok ne dođe do isteka zaliha, ali ih više ne smije reklamirati tu robu pod sezonskim sniženjem.

Kada će biti sniženja i kome prijaviti nepravilnosti?

Ako roba kupljena na sezonskom sniženju ima neki materijalni nedostatak, potrošači imaju pravo na zaštitu prema odredbama Zakona o obveznim odnosima. Ovo se odnosi na činjenicu da su trgovci odgovorni za sve materijalne nedostatke na proizvodu i odgovaraju za njih naredne dvije godine, osim ako se radi o proizvodima s greškom. Sve uočene nepravilnosti vezane uz sezonska sniženja, posebice lažno oglašena sniženja, kupci mogu prijaviti Tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata. Prijave se mogu podnijeti osobno, pisanim putem na adresu Državnog inspektorata u Zagrebu ili putem online obrasca za podnošenje prijave putem njihove web stranice. Kada će biti sniženja za vrijeme ljeta, to je idealna prilika za kupovinu bilo kojeg artikla po odličnim cijenama, osobito u ovo vrijeme kada mnogi osjećaju financijski pritisak. Međutim, kada će biti sniženja, važno je biti informiran i svjestan prava potrošača kako bi se izbjegle moguće nepravilnosti i iskoristile sve prednosti koje sezonska sniženja nude. Pridržavanjem pravilnika i pažljivim praćenjem ponuda, kupci mogu osigurati najbolju vrijednost za svoj novac.


Tagovi: