Kada vozač vozilom ne smije početi pretjecati drugo vozilo

Kada vozač vozilom ne smije početi pretjecati drugo vozilo

Kada može vozač pretjecati drugo vozilo?

Kod pretjecanja drugog vozila, vozač mora biti siguran da cesta ispred njega ima dovoljnu vidljivost i da nema dolazećih vozila iz suprotnog smjera. Također, treba provjeriti da je cesta dovoljno široka za sigurno pretjecanje te da nema prometnih znakova ili oznaka na kolniku koje to zabranjuju, poput pune linije. Prije početka manevra, vozač treba provjeriti retrovizore i mrtvi kut kako bi bio siguran da ga niti jedno vozilo ne pretječe ili se ne nalazi preblizu s njegove stražnje strane. Isto tako, mora pravovremeno upaliti pokazivač smjera (žmigavac) kako bi ostale sudionike u prometu obavijestio o svojoj namjeri pretjecanja. Tijekom samog pretjecanja, treba se održavati odgovarajuću brzinu, osiguravajući da je znatno brži od vozila koje pretječe kako bi manevr bio što kraći. Nakon što završi pretjecanje, treba postupno vraćati svoje vozilo u desnu prometnu traku, vodeći računa o tome da ostavi dovoljno prostora između svog vozila i vozila koje je pretjecao.

Kada vozač ne smije pretjecati drugo vozilo?

Pretjecanje je zabranjeno na mjestima gdje je vidljivost smanjena, kao što su zavoji, vrhovi brežuljaka, pješački prijelazi, raskrižja i željeznički prijelazi. Također, pretjecanje nije dopušteno kada je cesta označena punom linijom koja odvaja prometne trake u suprotnim smjerovima, što signalizira da je manevar nesiguran zbog nedovoljne vidljivosti ili širine ceste. Vozač ne smije pretjecati ni u situacijama kada se približava raskrižju, jer bi to moglo izazvati sudar s vozilima koja skreću ili dolaze iz poprečnih smjerova. Zabranjeno je pretjecanje kolone vozila koja se zaustavlja ili usporava zbog propuštanja pješaka ili drugih vozila na pješačkom prijelazu, jer bi takav potez mogao ugroziti pješake na prijelazu. Također, vozač ne smije pretjecati vozila koja su već započela manevar pretjecanja, jer bi to moglo dovesti do konflikta i sudara. Na uskim cestama ili cestama s jednosmjernim prometom gdje nema dovoljno prostora za sigurno pretjecanje također je zabranjeno izvoditi ovaj manevar. Posebnu pažnju treba obratiti i na prometne znakove koji izričito zabranjuju pretjecanje. Također, u situacijama gdje je cesta skliska zbog loših vremenskih uvjeta, kao što su kiša, snijeg ili led, treba se izbjegavati pretjecanje jer smanjena trakcija može uzrokovati gubitak kontrole nad vozilom.

Kako vozač treba izvesti pretjecanje?

Kako bi se sigurno izvelo pretjecanje, vozač mora procijeniti situaciju na cesti i biti siguran da ima dovoljno vidljivosti i prostora za sigurno pretjecanje, a to uključuje provjeru dolazi li vozilo iz suprotnog smjera te procjenu udaljenosti i brzine tog vozila. Treba provjeriti retrovizore i mrtvi kut kako bi bio siguran da ga nitko ne pretječe i da ima dovoljno prostora iza sebe za manevar. Prije nego započne pretjecanje, mora pravovremeno uključiti lijevi žmigavac kako bi signalizirao svoju namjeru ostalim sudionicima u prometu. Kada je siguran da je cesta ispred njega slobodna, može započeti pretjecanje povećanjem brzine kako bi brzo i sigurno prošao vozilo koje pretječe. Tijekom pretjecanja, potrebno je održavati kontrolu nad vozilom i biti svjestan svoje okoline. Važno je zadržati dovoljan razmak između svojeg vozila i vozila koje pretječe kako bi se izbjegao bilo kakav kontakt. Nakon što je sigurno prošao vozilo koje pretječe, treba provjeriti desni retrovizor i mrtvi kut kako bi se uvjerio da je desna prometna traka slobodna. Kada je uvjeren da je sigurno, vozač treba uključiti desni pokazivač smjera i postupno se vratiti u desnu prometnu traku, pazeći da ostavi dovoljno prostora između svog vozila i vozila koje je upravo pretjecao. Kroz cijeli proces, treba biti potpuno koncentriran, pridržavati se prometnih propisa i biti spreman na mogućnost da će morati odustati od pretjecanja ako se situacija na cesti promijeni.


Tagovi: