Kako prepoznati istrošeno kvačilo

Kako prepoznati istrošeno kvačilo

Kvačilo ili spojka je papučica omogućava direktan prijenos između motora i četiri kotača. Kada je istrošeno kvačilo ne prenosi snagu motora na kotače i veći dio snage motora se gubi, no ukoliko popravak ne napravite čim osjetite da kvačilo ne vrši svoju funkciju kvar bi mogao biti i veći i skuplji za popravak. Ovo je značajno za automobile s ručnim mjenjačem jer automobili s automatskim mjenjačem nemaju treću papučicu za kvačilo.

Kod mijenjanja brzina kako biste otpustili mjenjač potrebno je stusnuti lijevom nogom treću papučicu kvačila, a funkcija kvačila je kontroliranje snage motora između osovine iz motora i osovine koja utječe na okretanje kotača. Kada zaustavljate automobil bez da se gasi motor potrebno je pritisnuti kvačilo ukoliko je automobl u maloj brzini, a kod kretanja je potrebno istovremeno otpuštati kvačilo i stisnuti gas jednakomjernom silom na obje papučice.

Istrošeno kvačilo neće obavljati svoju funkciju i prilikom kretanja, zaustavljanja i naročito tokom vožnje osjetit ćete da s kvačilom nešto nije u redu i da ono ne obavlja svoju funkciju ispravno.

Prvi znak koji ukazuje na istrošeno kvačilo je da dolazi do proklizavanja kod ubrzavanja automobila, to se najlakše uoči na uzbrdici ili ako se u automobilu nalazi teži teret. Broj okretaja motora raste no kotači ne prate snagu motora i ne dolazi do povećanja brzine, te dolazi do pregrijavanja svih dijelova i do oštećenja. Kod potpuno istrošenog kvačila automobil se više neće moći kretati ni naprijed ni unazad jer prijenosa snage motora na kotače nema jer je istrošeno kvačilo u potpunosti.

Na početku kada se kvačilo počne nepravilno trošiti papučica kvačila stoji previsoko ili je postala premekana odnosno noga propada kada stisnete papučicu kvačila. Kada kvačilo stvara probleme prilikom mijenjanja brzina, promjene brzina su postale teže još je jedan znak da obratite pažnju na svoje kvačilo i odvedete automobil na servis. Čudni zvukovi koji se javljaju prilikom stiskanja papučice kvačila ili mijenjanja brzina znak je da je otišlo ne samo kvačilo nego i njegov ležaj.

Kvačilo je potrošni materijal koji nakon određene kilometraže se istroši, no nepravilnim korištenjem kvačilo se može istrošiti i tri puta brže, umjesto na 300.000 kilometara potrošit će se na 100.000 kilometara. Naglo opuštanje kvačila nije ispravno i više se troši nego pravilnom upotrebom. Kada je potrebna zamjena za istrošeno kvačilo uvijek se mijenja cijeli set povezan uz kvačilo.

Cijena popravka i zamjene seta kvačila kada je istrošeno kvačilo ovisi o marki i vrsti automobila, no ovaj popravak svakako nije jeftin. Cijene popravka zbog rezervnog dijela se kreću od 500 eura na više čak i kada se radi o manje skupljim automobilima. Cijene mogu deseći i do 2000 eura, stoga ako odgađate popravak ne samo da ćete ostati negdje na cesti jer vaš automobil više neće moći voziti nego ćete trebati platiti i službu za prijevoz vozila, a možda se zbog istrošenog kvačila dogodio još neki kvar pa će vas cijela priča koštati previše. Stoga redovno održavajte svoj automobil i pitajte automehaničara kada trebate zamijeniti kvačilo kako biste unaprijed znali za taj trošak koji vas čeka.


Tagovi: