Kako radi hybrid auto

Kako radi hybrid auto

Što je i kako radi hybrid auto?

Prije nego saznate kako radi hybrid auto, u ovom će vam se odlomku ukratko objasniti što je to uopće hibridni automobil. Hibridni automobil je vozilo čiji je pogon osiguran kombinacijom dva različita izvora energije. Vozilo se opskrbljuje gorivom i toplinskim motorom ( benzin ili dizel), ali i elektromotorom ( obično se jedan ili više električnih blokova postavlja ispod poda ili između prtljažnika i stražnjeg sjedala). Ova dva izvora energije rade pojedinačno ili istovremeno ovisno o potrebi i vrsti hibridizacije vozila.

U većini slučajeva za pogon koristi se benzinski motor. Električni motor se u međuvremenu koristi za pokretanje vozila pri maloj brzini u 100 % električnom načinu rada i za pomoć motoru s unutarnjim izgaranjem tijekom punog ubrzanja. Cilj hibridnih automobila je optimizirati potrošnju goriva i emisiju CO2, korištenjem najprikladnijeg izvora energije. Hibrid u većini slučajeva omogućuje da se ne troši gorivo vozeći se ispod 30 do 50 km/h na kratkoj udaljenosti. Sada kada znate kako radi hybrid auto u nastavku teksta vam donosimo još pojedinosti o ovoj vrsti vozila.

Kako radi hybrid auto i koje vrste postoje?

Kako radi hybrid auto ovisi i o tome o kojoj je vrsti hibridnog automobila riječ. No, i dalje je princip rada u suštini jako sličan kod svih vrsta. Većina hibridnih automobila ima glavni toplinski motor i dodatni električni motor. Međutim, na automobilskom tržištu dostupno je nekoliko vrsta hibridizacije i tehnologije. Postoje dvije glavne razine hibridizacije: punjivi hibrid na mreži i klasični hibrid (nepunjivi). Kod klasičnog hibrida toplinskom motoru u radu pomaže alternator - starter koji djeluje kao generator obnavljajući kinetičku energiju tijekom kočenja ili usporavanja.

Tako prikupljena energija pohranjuje se u bateriju od 48 V, a zatim je koristi alternator-starter za pokretanje motora. Postoji još jedna vrsta klasičnog hibrida, a to je hibrid automobil koji ima bateriju većeg kapaciteta i može se voziti potpuno na električni pogon pri manjim brzinama. Punjivi hibridi koriste bateriju većeg kapaciteta te se mogu puniti izravno poput električnog automobila. Domet pune baterije kreće se između 20 i 60 km. Kako radi hybrid auto kojeg posjedujete najprije će ovisiti o njegovoj vrsti.

Kako radi hybrid auto i koje su prednosti klasičnog hibridnog automobila?

U prijašnja dva odlomka ukratko je prikazano što je to i kako radi hybrid auto, te koje sve vrste hibridnih automobila postoje. U ovom odlomku ukratko će se prikazati prednosti klasičnog hibridnog automobila. Prva prednost koju svi primijete je smanjena potrošnja goriva. Naprimjer, određena marka automobila u hibrid verziji troši između 3,8 i 4,3 l na 100 km, dok u klasičnoj verziji samo s toplinskim motorom troši 5,7 litara. Klasični hibridni automobili imaju manju potrošnju kočionih pločica zahvaljujući regenerativnom kočenju.

Dodatna prednost je i udobna vožnja u gradu pri maloj brzini ( tišina, fluidnost pogona, lakoća manevriranja, itd. ). Smanjeno je i održavanje jer motor radi idealnom brzinom. Klasični hibridni automobili imaju dulji vijek trajanja od konvencionalnog termalnog vozila. No, hibridni automobili imaju i nekoliko nedostataka. Jedan od njih je i veća početna cijena od termalnih modela. Nadalje, trenutni kapaciteti baterija relativno su mali. Pri velikim brzinama na autocesti i tijekom putovanja bez redovitog kočenja ili usporavanja, baterija se ne puni. Za dodatne informacije o tome kako radi hybrid auto uvijek možete pitati ovlaštenog prodavatelja hibridnih automobila.


Tagovi: