Kako se radi inventura u trgovini

Kako se radi inventura u trgovini

Inventura u trgovini, što je i kako se kvalitetno provodi?

Inventura u trgovini se opisuje kao zakonska obveza i ona predstavlja godišnji popis sveukupne imovine te obaveza. Osnovna zadaća svake inventure je prikazati trenutno, istinito i stvarno stanje imovine, obveza kao i kapitala. Veoma je važno napraviti i provesti kvalitetni popis te iskazati stvarne vrijednosti u svojim izvješćima prema računovodstvenim standardima. Sami zakon o računovodstvu nema precizno definiran period inventure, no preporučuje se da se ona provede što bliže završetku godine.

Kako se provodi inventura u trgovini? Dobra inventura sastojat će se od: Dobre i kvalitetne pripreme - Olakšava i isto tako ubrzava proces provođenja (poznavanje robe, oznake, komisija, upute, liste). Provođenje - Provodi se najčešće od strane osoba koje su određene od strane vlasnika. Utvrđivanje razlika - Saki višak ili manjak znači da sama inventura nije dobro napravljena. Potrebno je uvijek imati što manje razlike. Kako bi se izbjegle greške prilikom provođenja inventure savjetuje se pojačana kontrola, rotacija djelatnika na provođenju, provođenje kontrolnih inventura.

Inventura u trgovini, što je sve predmet inventure?

Neovisno o tome da li je inventura u trgovini ili nekom drugom poslovanju, tijekom inventure potrebno je napraviti popis svega s čime tvrtka raspolaže - imovina i obveze. Pod samim pojmom imovine podrazumijevaju se materijalna imovina poput zaliha sirovine, materijala, gotovih proizvoda, nedovršenih proizvoda, rezervnih dijelova i sličnih stavki. Nakon toga slijedi osnovna sredstva kao i sitni inventar. U samu imovinu još se ubrajaju i neplaćena potraživanja od strane kupaca, dani krediti i ostali oblici posuđivanja, novac na računima tvrtke kao i novac na blagajni.

Popis obveza koje tvrtka ima uključuje isto tako i neplaćene obveze prema svojim dobavljačima, primjene kredite, neisplaćene plaće djelatnicima, davanja država i slično. Svaka tvrtka dužna je znati točan sadržaj koji se odnosi na njenu imovinu i obaveze. Upravo zato je inventura jedan od osnovnih zadataka kao i minimum kojeg određeni poduzetnik mora napraviti kako bi zaštitio ne samo svoju imovinu, već i kapital. Inventura u trgovini se ne razlikuje od drugih inventura, jer svaka inventura ima samo jedan cilj - predstaviti godišnji popis imovine i obveze.

Inventura u trgovini, kada se provodi?

Popis svih zaliha u trgovinama na veliko i malo prema učestalosti ulaza i izlaza robe treba obaviti što bliže kraju godine. Inventurne razlike mogu se svesti na minimum ako su osobe zadužene za inventuru ustrojile vođenje točnih te urednih evidencija o zaduženju te razduženju na prodajnim mjestima. Inventura u trgovini će se provoditi prema pravilniku i obliku za vođenje trgovina na malo ili veliko. Odgovorne osobe za inventuru prije popisa robu moraju razvrstati prema vrstama kao i specifičnim obilježjima kako bi daljnja komisija mogla napraviti posebnu popisnu listu.

Kod popisa robe robu je potrebno što bliže označiti (prema nazivu artikla, oznaci kvalitete, etiketi na proizvodu i drugim obilježjima). I dok se većina trgovačke robe nalazi u određenom skladištu trgovine ili samoj prodavaonici, potrebno je napraviti popis cjelokupnog stanja. Kada je inventura u trgovini završena, popisne liste se unose u knjigovodstveno stanje i zatim je potrebno utvrditi kod koje robe je nastala određena šteta prema skladu s Odlukom o dopuštenom manjku.


Tagovi: