Promjena prebivališta – kako i od kuda krenuti
Promjena prebivališta i gdje to obaviti
Promjena prebivališta se obavlja u policijskoj postaji kojoj vaše novo prebivalište pripada i koja je zadužena za to područje. U obližnjoj policijskoj postaji možete dobiti potrebne formulare i upute za promjenu prebivališta. No, ukoliko niste sigurni kako popuniti formulare uvijek se možete informirati na šalteru koji se bavi promjenom prebivališta, točnije šalterom za izdavanje novih dokumenata i službena osoba će vas uputiti u čitav postupak, te koje sve dokumente, potvrde, uplatnice morate imati da bi promjena prebivališta bila finalizirana.
Nužno je obaviti potpun postupak promjene prebivališta kako bi se točno znalo na kojoj se adresi određenog građana Republike Hrvatske može naći, kako bi policija mogla to registrirati. S obzirom na važnost podnošenja zahtjeva, bitno je u najkraćem mogućem roku pokrenuti čitav postupak za promjenu prebivališta i podnošenje svih zahtjeva za novom dokumentacijom i prijeko potrebnom osobnom iskaznicom. Prilikom pokretanja postupka morate ponijeti osobnu iskaznicu kao dokaz o identifikaciji i priložiti to prilikom podnošenja zahtjeva za promjenu prebivališta.
Promjena prebivališta i kako pokrenuti postupak
Ako živite u Hrvatskoj, dužni ste prijaviti bilo kakvu promjenu prebivališta MUP-u. Podrazumijeva se podnošenje zahtjeva u najkraćem mogućem roku, točnije to je službeno definirano zakonskim rokom koji svojim trajanjem ne premašuje 15 dana. Iz tog je razloga jako bitno da budete upoznati prethodno sa zakonskim okvirima za promjene prebivališta.
Čitav postupak podnošenja zahtjeva i kojim kreće promjena prebivališta jest ispunjavanje formulara kojeg ćete dobiti na šalteru u policijskoj postaji. Nakon što pravilno ispunite formular točnim i ispravni podacima, morate priložiti osobnu iskaznicu i / ili putovnicu. Morat ćete priložiti i ugovor o najmu ovjeren kod javnog bilježnika ili potvrdu o vlasništvu nekretnine u kojoj živite, kupoprodajni ugovor, darovni ugovor ili da vaš stanodavac dođe sa vama u policiju da potpiše dokument koji potvrđuje vaše prebivalište, jer je ta osoba zapravo odgovorna kao vlasnik nekretnine.
Nakon toga, pregledajte upute za sve što je potrebno za izdavanje nove osobne iskaznice, stara osobna iskaznica, slika, biljezi, uplatnica za pristojbe, te ćete to sve zajedno podnijeti uz zahtjev, time bi vaša promjena prebivališta trebala biti dovršena.
Promjena prebivališta i kako pojednostavniti postupak
Promjena prebivališta i čitav postupak koji je potrebno proći je zastarjelo i može biti jako zamoran zbog čekanja i gužva na šalterima u policijskoj postaji, no to jednostavno mora biti obavljeno jer se zakoni države u kojoj živite moraju poštivati. No, ako ste građanin Republike Hrvatske i imate potreban dokaz o identitetu za prijavu na platformu e-Građani, možete čitav postupak podnošenja zahtjeva za promjenu prebivališta napraviti i online.
Naravno, ukoliko imate sve potrebne dokumente skenirane u odgovarajućem formatu i priložene na odgovarajuće mjesto na platformi. Također, nakon što je vaša promjena prebivališta dovršena i čitav proces finaliziran, nemojte se uznemiriti ako policijski dužnosnici zakucaju na vaša vrata samo kako bi provjerili živite li stvarno na toj adresi. To nije ništa uznemirujuće i to je sasvim normalno, no potrebno je naglasiti kako se to ne događa redovno, no policija ima pravo na to jer ste vi na tom prebivalištu prijavljeni i zakonski ste obvezni živjeti na toj adresi koja je prijavljena kao vaše prebivalište.
Tagovi: