Seo optimizacija
Seo optimizacija, što je Seo?
Seo optimizacija ili Search engine optimization je pojam koji je zapravo sastavljen od niza različitih strategija s ciljem da se poboljša pozicija web stranice u tražilicama. Korisnici interneta koriste tražilice među kojima su najpoznatije Google i Yahoo, pomoću njih se pretražuju razni proizvodi, sadržaji i upisuju pojmovi za koje trebamo relevantne informacije. Kako bi taj određeni korisnik odabrao baš našu stranicu, veliku ulogu igra upravo Seo optimizacija pomoću koje pozicioniramo web stranicu što bliže u internet pretraživanju. Bliža stranica ima veći broj organskih ili tzv. besplatnih posjetitelja, a samim time i veću konverziju potencijalnih kupaca ili klijenata. Google redovito izmjenjuje svoje algoritme koji služe za pozicioniranje web stranica, zato je važno i potrebno pratiti trendove i uvijek biti u koraku sa svime što se događa kako bi optimizacija web stranice bila što bolja. Kada govorimo o optimizaciji web stranice moramo spomenuti dvije vrste: On page seo optimizacija ili unutarnja optimizacija i off page seo optimizacija ili vanjska optimizacija web stranice. On page optimizacija je povezana sa svim radnjama koje se događaju na web stranici u cilju poboljšanja pozicije stranice na tražilicama. Off page u značenju je optimizacija koja podrazumijeva sve radnje van domene neke web stranice.
Seo optimizacija kroz povijest i Google algoritmi
Seo optimizacija svoj prvi trag u povijesti ostavlja već sredinom 90-ih godina prošlog stoljeća. Početak optimizacije se povezuje s dva bitna događaja, pokretanjem prve web stranice i pokretanjem prve internet tražilice 1991 godine. Službena priča Seo optimizacije kreće 1997 godine kada se prvi put SEO termin spominje. Seo zakonitosti su u početku bile prilično nedefinirane što su pojedini webmasteri znali dobro iskoristiti, a kao rezultat svega tražilica je bila prilično nerelevantna mješajući različite internet stranice na mjesta kojima one ne pripadaju. Google je tako prvi iskoristio priliku i posvetio se ažuriranju algoritma na kvalitetan, i relevantan sadržaj kako bi korisnici našli što lakše ono što traže. Od tada do danas algoritam se usavršavao nebrojeno puta, što je dovelo do brzog razvijanja Seo optimizacije.
Povijest Seo prakse nas tako uči o budućnosti organskog digitalnog marketinga. Seo optimizacija je u konstantnom razvijanju i napredovanju. Važno je spomenuti i „Googleov zoološki vrt“ kako ga u svijetu digitalnog marketinga vole zvati, razlog? Panda, Penguin su bili prvi algoritmi od strane Googlea koji su za cilj imale pogoditi i kazniti stranice koje imaju loš sadržaj pisan za botove, stranice koje pružaju polovične informacije kao i stranice koje kopiraju tuđi sadržaj. Cilj je bio podignuti stranice koje imaju originalni sadržaj, stranice koje pružaju kvalitetne informacije kao i stranice koje sadrže informacije koje se temelje na analizama i istraživanjima.
Njegovi algoritmi pomažu ispunjavati želje korisnika koji pretražuju internet. Neki od poznatijih i važnijih Google algoritma kroz godine su: Mobile First Index, pomoću ovog algoritma se želi ohrabriti SEO stručnjake da se radi više na sadržajima za mobilne uređaje. Google HTTPS, analize sredinom 2017 godine u travnju govore da je postotak stranica na SERP-u s HTTPS protokolom iznosio 50%, dok je danas taj postotak više od 70%.
Google Penguin je utjecao na sve koji imaju spammy poveznice, točnije poveznice koje su nevezane za sadržaj same web stranice i na one koji su koristili Black hat SEO strategije. Google panda je utjecao na sami sadržaj web stranica, nije smjelo biti dupliciranog sadržaja. S Rank Brain Google se krenuo koristiti machine learningom, dok s BERT update dolazi do boljeg shvaćanja long tail ključnih riječi. Neki Google algoritmi su izbačeni s godinama, ali ipak u skorijoj budućnosti možemo očekivati nove algoritme koji će dati prednosti onim stranicama koje su optimizirane za naprednije pretraživanje.
Seo optimizacija za web stranice
Seo optimizacija je važna kako bi privukli željenu publiku na web stranicu. Danas internet tražilice, osobito Google koji je glavni za 90% pretraživanja je neprestano u potrazi za kvalitetnim web stranicama koje će pružiti korisnicima ono što traže. Što je bitno za dobru optimizaciju web stranice? Internet domena koja je kratka i pamtljiva, te povezana s brandom i sadržajem. Originalni sadržaj koji ne kopira tuđe stranice i koji pruža odgovore na pitanja. Ključne riječi koje su od važnosti za pretragu. Slike i video koji čine vizualnu atraktivnost na stranici. Brzina učitavanja stranice koja je prilagođena svim uređajima i ekranima. Jednostavna navigacija kroz web stranicu kako bi korisnik ili posjetitelj jednostavnije došao do bitnih informacija. Naslovi i podnaslovi koji omogućuju preglednost.
Problemi koje želite izbjegavati su: linkovi koji ne rade, sadržaj koji nije vidljiv, oglasi koji ometaju posjetitelje, sporo učitavanje, loše fotografije. Zašto je sve navedeno bitno? Dobra optimizacija privlači ljude, zato je dobra pozicija svakako bitna jer danas mnogi ljudi ne gledaju dalje od prve stranice pretraživanja. Danas u Hrvatskoj Seo optimizacija i dalje nije dovoljno razvijena, iako možda ovo djeluje kao nedostatak zapravo je prednost. Kako? Većina konkurencije još nije shvatila važnost Seo optimizacije, što omogućuje lakše zauzimanje pozicije na prvoj stranici s rezultatima.
Tagovi: