Vozio po propisima, a dobio kaznu. Radar napravio grešku, saznali smo zašto.
Policija će pojačati nadzor nad brzinom vožnje, s ciljem smanjenja broja prometnih nesreća, a vozači bi trebali biti oprezni, jer kamere koje snimaju prekršaje postaju sve sofisticiranije. Iako je brzina već dugo prepoznata kao jedan od glavnih uzroka nesreća, prometne kamere sve više igraju ključnu ulogu u očuvanju sigurnosti na cestama. Međutim, unatoč njihovoj naprednoj tehnologiji, povremeno dolazi do pogrešaka koje mogu rezultirati nepravednim kaznama.
Jedan od vozača nedavno je podijelio svoje iskustvo s redakcijom portala Index, nakon što je dobio kaznu za prekoračenje brzine iako tvrdi da nije počinio prekršaj. Naime, kamera je zabilježila prekršaj kamiona koji je vozio u suprotnom smjeru, dok je kazna stigla na adresu vlasnika osobnog automobila. Iz policije su potvrdili da se takvi slučajevi događaju rijetko, no vozačima savjetuju da u slučaju greške kontaktiraju nadležnu postaju kako bi se situacija razjasnila.
"Fiksne kamere su uglavnom vrlo precizne, no može doći do grešaka zbog refleksije radarskog snopa ili pogrešnog očitavanja. Takvi su slučajevi iznimno rijetki, ali vozači uvijek mogu zatražiti dodatnu provjeru ako smatraju da su nepravedno kažnjeni," poručili su iz MUP-a.
Prema riječima prometnog stručnjaka Gorana Husinca, pogreške su češće kod starijih modela kamera. Novije kamere su, kako navodi, vrlo pouzdane, no i dalje postoji mogućnost ljudske pogreške prilikom njihovog rukovanja. "Nove kamere su značajno napredovale, ali uvijek može doći do problema ako nisu pravilno postavljene ili ako operateri ne reagiraju na eventualne anomalije," objašnjava Husinac.
Na hrvatskim cestama trenutno je postavljeno gotovo 600 kućišta za kamere, a oko 200 kamera se povremeno premješta ovisno o potrebama. Iako se sustav modernizira, još uvijek postoje starije kamere koje mogu izazvati probleme, posebice u lošim vremenskim uvjetima.
Prometni stručnjak Željko Marušić smatra da su kamere ključne za sigurnost na cestama, no ističe i jedan problem. "Kamere su najvažniji alat za povećanje sigurnosti, ali smatram da je sadašnja tolerancija brzine prevelika. Policija tolerira prekoračenje od 10 km/h, što smatram previše, jer kamere mogu precizno mjeriti brzinu. Predlažem da se ta tolerancija smanji na 3 km/h," izjavio je Marušić.
Policija je potvrdila da nije obavezno postavljanje znakova upozorenja za radare, jer im je cilj prvenstveno povećanje prometne sigurnosti, a ne kažnjavanje vozača. "Želimo potaknuti vozače da voze opreznije i pridržavaju se propisa, bez obzira na to jesu li svjesni prisutnosti kamera," zaključili su iz MUP-a.
Tagovi: